EFFECTS OF RESISTANCE EXERCISE COMBINED WITH MODERATE VASCULAR OCCLUSION ON MUSCULAR FUNCTION IN HUMANS

Y. Takarada, H. Takazawa, Y. Sato, S. Takebayashi, Y. Tanaka and N. IshiiJournal of Applied Physiology 88:2097-2106, 2000.

Den væsentligste konklusion i dette studie er, at KAATSU-træning udført med lette vægte er lige så effektiv som standard tung vægttræning til forbedring af styrke, mens at udføre samme øvelser med lette vægte uden KAATSU-bælter ikke kunne forbedrer styrken.

Styrke graf

Graferne A, B, C og D beskriver resultaterne af 4 forskellige træningsprogrammer.

  • A: Her viser grafen signifikante positive gevinster i styrke fra et træningsprogram, med traditionel tung belastning (80% af 1RM blev anvendt).
  • B: viser de samme positive resultater fra et KAATSU-program med lettere vægte (50% af 1 RM).
  • C: viser ingen signifikante resultater fra et træningsprogram, der anvender den samme lette belastning som i B, men uden KAATSU.
  • D: viser resultaterne af gentagen test på personer, der ikke træner.

Alle grafer viser  albue flexors (bicep curls) drejningsmoment genereret med en række bevægelseshastigheder. Linjerne eller kurverne med de åbne cirkler repræsenterer testdata før et 32 session træningsprogram, mens de udfyldte cirkler repræsenterer testdataene efter 32-sessionsprogrammet. 

Vil du vide mere?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende nyheder og gode tilbud fra Kaatsu Fitness!

ANTI AGING

“Skønhed kommer indefra.” KAATSU træning stimulerer produktionen af væksthormon, der hjælper med at regulere metabolisme, fremme kollagen-produktion, muskel og stærkere knogler. At udføre lavintensiv træning med KAATSU giver dig mulighed for at opnå maksimal effekt  uden at slide på kroppen. Forbliv stærk og selvsikker med forbedret fitness og wellness og oprethold en sund og høj livskvalitet.